onsdag 3 juni 2009

Jag trotsade vädret igår och cyklade iväg till jouren för att låna böcker. Sedan var jag fast med näbben i boken halva natten och slutade inte läsa förän klockan närmade sig 4 på morgonkvisten. Då slutade Danne att titta på NHL på TV och vi begav oss ner i sängen för att sova.
Boken jag läser handlar om trafficking och torskar. I boken får man följa "fina familjen" som ser så bra ut. Pappan är advokat och jobbar med just sådana fall som traficking och sexköp, själv är det precis vad han ägnar sig åt på sin lediga tid. Och ibland även arbetstid. Det är en roman, men skulle lika gärna kunna vara en sann berättelse. Just därför tycker jag om den, annars är jag ju inte mycket för sånt där påhittat tjaffs. Kommer inte ihåg vad boken hette, men jag lägger upp den på min boklista så snart som möjligt.

Idag har jag varit med mamma och handlat all mat och sånt till studenten. Det blev en hel del kassar kan jag lova. Men vilken fest det kommer bli! Hoppas bara att vädergudarna är på bra humör på lördag. Ikväll ska jag försöka hinna slå mig samman med Cia så att hon kan färga mitt hår, och jag ska ordna slingor på henne.

Torsdag så ska jag göra i ordning alla fyllningar och dekorationer till tårtorna som ska göras på fredag och sedan dekoreras på lördag. Fredagen så är det mycket här hos mamma som ska ordnas med partytält som ska upp, björkris som ska hämtas, mat som ska förberedas och dekorationer här och var. Om det är fint väder tänkte jag ta mig ner på stan på kvällen också och titta på Rix FM festivalen.

Vill avrunda med att gratulera min älskling som hux flux fick en anställning idag! Grattis grattis! Även om det är i Strängnäs han ska jobba igen (vet att han helst inte vill det) så är det ju bättre än ingenting. Redan imorgon ska han börja!

0 kommentarer: