måndag 15 juni 2009

Kommande vecka

Imorgon är det min sista lediga dag innan mitt sommarschema börjar och 8 veckors jobb börjar. Men det ska bli skönt att få lite rutin på dagarna, och att få den där känslan av att man faktiskt gör något vettigt och tjänar pengar. Sen att få den där sociala biten igen känns också skönt, verkar vara väldigt trevliga tjejer bland de andra vikarierna på min avdelning. Och att få lära känna gamlingarna ska bli jättemysigt.

Tittade just ut och såg att det slutat regna! Det var på tiden... nu är det bara att hoppas på att det håller sig borta och att det kanske till och med blir lite sol till midsommar på fredag. Vi ska spendera midsommar med Cia, Micke, Elli och Krille som det ser ut nu. Vi vet inte riktigt vad vi ska hitta på ännu, men vi hoppas på att kunna sitta ute och grilla som ett komplement till sillbordet :)

Planerna för nästa vecka är alltså som följande:
Måndag - Fika med Cia. Styrelsemöte med kvinnojouren.
Tisdag - Jobba. Hem till Dannes systers familj på kvällen.
Onsdag - Jobba. Hem till min kusin som fyller år.
Torsdag - Städa, tvätta, vila.
Fredag - Midsommarfirande
Lördag - Bakisvila
Söndag - Ladda inför att jobbet kommer igång ordentligt.

Imorgon måste jag dessutom ta mig upp jättetidigt så att jag kan somna i tid imorgon kväll. Börjar jobba redan kl 7 på tisdag morgon. Eller redan och redan, det är väl ganska standard. Men det är redan för mig.

Just nu sitter jag och tittar på Vi hade i alla fall tur med vädret igen. Vi såg den på bio förut, men jag ville se den igen. Tycker den är rätt bra, men mest av nostalgiska skäl tror jag.. kul att det är samma skådisar.

2 kommentarer:

Linda Vold sa...

Vore det inte bättre om ni kom på onsdag som vi bestämde, istället för tisdag då jag jobbar...;)skulle ju vara kul om jag var hemma när ni kommer...:)

Kram

Jenny sa...

Ja det är klart, jag blandade ihop tisdag och onsdag bara :)