tisdag 16 juni 2009

Seriemördare i mitt hem?

Varje gång jag tittar på tv-programet Världens brott så blir jag rädd efteråt. Tycker att någon tassar omkring i lägenheten och att det knarrar konstigt i trappan. Vill knappt gå ut på balkongen. För er som inte sett programet kan jag berätta att det handlar om brutala mord som skett, oftast av seriemördare. Man får följa utredningen, jakten, rekonstruktioner av morden och rättegångar. Jag vet att jag får samma otäcka känsla i kroppen varje gång jag tittat på programet - ändå fortsätter jag att titta! Det är så spännande och bra även om jag egentligen inte vill titta. Jag blir lite som Elli när hon är på bio - jag vill hålla för ögonen och bara kika lite mellan fingrarna ibland.

Det känns alltid bra att krypa ner i sängen och lägga mig i Dannes trygga famn när jag har tittat på programet. Det är ju en lite mysig del av programet.

Shit, nu kom jag på att balkongen står öppen... då kanske det var något jag hörde ändå?

Ne, jag vågar inte stänga.. jag ligger och spelar död.

Bra idé.

0 kommentarer: