söndag 14 juni 2009

Lägenhetsbråk

Herregud vilken natt det blev. Jag satt i lugnan ro och surfade när jag hörde skrik från övervåningen. Riktigt hemska skrik... och slagsmål. Jag hörde att det kom från M & C's lägenhet och blev jätteorolig. Jag ringde M, han svarade inte. Jag ringde C, hon tröck bort mitt samtal. Sen hörde jag skrik i trappen om polis och annat. Jag gick ut i trapphuset och möts av C's syster som ser omåttligt arg ut. Tårarna sprutade och hon bara skrek. Jag sprang upp till C & M och möts av två helt förstörda människor. Båda grinade och C var i chocktillstånd. Det var C som hade fått stryk av sin syster som inte ville gå därifrån (de har väl inte en bästa relationen då som ni förstår). Hon hade ont överallt och jag gjorde vad jag kunde för att lugna ner henne.

Hennes syster hade glömt sin väska och när jag gick ner för att lämna den möter jag 3 poliser. Någon i trappen har ringt om lägenhetsbråket och C's syster har gjort en anmälan om misshandel. Hon hävdar också att M har slagit både henne och C. Vi får en massa frågor och M var väl inte direkt lycklig över att bli utfrågad som om han vore en kvinnomisshandlare.

Efter mycket om och men åkte i alla fall polisen och C's mamma kom och hämtade systern. C har ont i revbenen där hon blivit sparkad och hon har värk i nacken.

Hur i hela friden kan man få för sig att ge sin egen syster stryk? Jag har hört att systern ska vara väldigt speciell och att de inte kommer överrens.. men det här var ju bara för mycket. Jag hoppas att dom både mår bättre imorgon..

0 kommentarer: