lördag 28 november 2009

Juligt

Jag har inte kännt mig sämre idag, vilket är ganska skönt. Nu till kvällningen har jag kännt mig mycket piggare. Det värker inte längre i mina ben, men nacken och huvudet är fortfarande in pain.

Vi har tvättat idag, våra tvätthögar var verkligen hemska. Tur att vi kunde hjälpas åt... Nu är det i alla fall skönt när det är färdigt. Nya sängkläder (med tomtar på nu till första advent) att krypa ner i är aldrig fel.

Har satt upp julgardiner i köket och det blev väldigt mysigt! Första gången som jag har riktiga julgardiner! De är jättefina med små tomtar som står framför granar. När jag frågade Danne om han tyckte om dom så sa han:
- Ja dom är fina, men varför har tomtarna hängt sig i granarna?
- Dom har inte hängt sig!! Dom står framför ser du väl!!
Men vad ska man begära av karlar egentligen? Jag får väl vara nöjd att han ens såg att jag hade bytt gardiner.

Ser fram emot att släpa fram julstjärnor och annat mysigt imorgon. Och på söndag kan vi gå upp tillsammans och äta en mysig adventsfrukost tillsammans. Älskar julen!

Nu ska jag gå upp och lägga mig bredvid Danne som redan sover sen ett par timmar tillbaka. Imorgon förmiddag ska jag med svärmor och mormor Stina och gå på julmarknad. Otroligt mysigt!

Men vart är snön egentligen?

0 kommentarer: