måndag 9 november 2009

Träning!

Nu ska ni allt få höra vad jag har gjort idag. Något så ovanligt som att träna, känner verkligen att jag måste komma igång med det igen. Varför jag inte tränat på länge beror till stor del på att jag avskyr att svettas. Svettningar är det jag först känner när jag får en ångestattack, och därför kopplas det automatiskt en signal till min hjärna som säger "Se upp! Nu svettas du, då kommer snart ångesten". Men jag kan ju inte låta den där jävla ångesten styra mer i mitt liv nu. Att undvika saker är ju bland det värsta man kan göra, som att lura sig själv.

Jag spelade i alla fall badminton i en timme mot Danne. Jag vann ett set av sju möjliga. Måste nog ändå vara nöjd med det med tanka på skicket på min kondition för tillfället. Och ja, det sved skapligt i Dannes ögon att förlora mot mig :) Det pratar han helst inte om.

När jag kom ut från duschen nyss så blev det som om någon tryckte på en "off-knapp" och hela jag blev totalt slut. Men det är skönt, en skön känsla i kroppen.

Nu ska vi laga lite mat hade vi tänkt.

0 kommentarer: