måndag 23 november 2009

Uppföljning av mina mål 2009

Nu är det åter igen dags att göra en uppföljning av mina mål 2009.

  • Bli bättre på att vara närvarande för stunden

Jag måste säga att det har blivit en avsevärd förbättring på detta område. Det är inte ofta som jag idag får den där avskärmade känslan. Jag lyssnar och hör vad som sägs.

  • Läsa mer böcker

Jag har definitivt läst mer än de senaste åren. Jag är fortfarande en periodare och det tror jag att jag måste vara. Jag läser när jag behöver läsa.

  • Bli färdig undersköterska

Detta mål blev inte alls som jag tänkt mig. Jag valde att lämna mina undersköterskestudier, men känner mig ändå nöjd med det beslutet.

  • Få ett fast jobb

Det här är nog den punkt som jag är mest nöjd med. Jag har fått ett jobb som jag trivs med. Ett jobb som, om allt fortsätter som det gör, kommer att bli fast i mars månad 2010.

  • Minska min medicin

Jag minskade min medicin i två etapper, men det fungerade inte när jag hamnade i en tung period. Har nu höjt upp min medicin igen, men är fortfarande på lägre dos än utgångsläget. Detta mål känns inte så viktigt längre, så länge jag mår bra kan jag äta medicinen så länge som det behövs.

  • Lägga ner mer tid på mitt förhållande med Danne

Det här året har hittills varit, minst sagt, tungt för mig och Danne. Dalarna har varit djupare än aldrig förr, detta har dock fått detta mål att verkligen behöva genomföras. Vi har båda lagt ner extremt mycket tid på vårt förhållande. Och idag känns det riktigt bra mellan oss.

  • Bli mer hälsosam

Jag var väldigt tvivelaktig mot mig själv när jag satte upp detta mål. Men jag har faktiskt lyckats bättre än väntat, med mycket stöd från Danne. Vi har börjat träna tillsammans och vi har slutat äta onyttigheter som til exempel äta vitt bröd. Nu är det knäckebröd för hela slanten och vi har hållt på detta i flera månader. Mår mycket bättre.

  • Inte negativisera tillvaron

Här har jag också gjort enorma framsteg. Ibland faller jag tillbaka i gamla vanor, men oftast så tänker jag efter en gång extra och väljer mina ord.

Nu är det den 23 november och jag har dryga månaden kvar på dessa mål innan det är dags att skriva nya. Jag måste säga att jag har kommit mycket längre än vad jag trodde innan.

0 kommentarer: