tisdag 22 december 2009

Dan före dan före dopparedan!

Den här dagen har varit lite smått galen måste jag säga. Vaknade kl 6 för att sedan jobba mellan 7-16. Klockan 17 mötte jag upp min lillebror för att köpa de sista klapparna och efter det var det raka vägen hem till mamma och hämta lite prylar som jag skulle låna. Och bums därifrån åkte jag och Danne för att handla mat och besöka systemet. Nu är kl 21:22 och jag skulle kunna somna stående. Nu är första gången på hela hela dagen som jag slappnar av. Och då kommer tröttheten som ett brev på posten. Har lagt mig i sängen och planerar att somna inom en väldigt snar framtid.

Imorgon blir det den sista städningen och förberedningen inför julafton. Ska även hinna med att göra ett julkort och köpa en julblomma som vi på jobbet ska ge bort tillsammans. Och just det.. vi ska hinna iväg och handla lite mer imorgon också... det vi glömde handla idag... haha...

Kl 19:15 imorgon kväll börjar jag jobba igen. Ska ha uppesittarkväll med mig själv och spela bingolotto. För det ska man göra kvällen innan julafton - spela bingolotto alltså. Ska ta med mig lite risgrynsgröt och mysa för mig själv medans resten av familjen umgås tillsammans och äter den goda, första julskinkan på skogaholmssmörgås. Fortfarande inte bitter.

Men det kan nog vara skönt att komma bort från allt ståhej ett tag och bara ta det lugnt med sig själv på jobbet. Slippa tänka på allt som ska göras och som redan borde ha gjorts. Möjligtvis deligera över lite uppgifter på min andre hälft som är hemma och har jullov :)

God natt, god natt...

0 kommentarer: