söndag 27 december 2009

Utvärdering av mina mål 2009

Nu är det bara ett fåtal dagar kvar av år 2009 och jag tänkte att det var dags för en sista utvärdering av mina mål som jag hade för året.

  • Bli bättre på att vara närvarande för stunden

Jag måste säga att jag har uppnått detta mål. Jag är mycket bättre på detta, och den avskärmning jag kunde känna tidigare dyker numer upp väldigt sällan. Jag tror dock att detta är något jag måste fortsätta att tänka på för att inte hamna där igen.

  • Läsa mer böcker

Precis som vanligt behöver böckerna ha något extra för att jag ska kunna ta mig igenom dom. I år läste jag 8 böcker från pärm till pärm, och jag började säkert med ett tiotal andra som inte föll mig i smaken för tillfället. Rätt sinnesstämning måste finnas för att det ska fungera. Jag tror att detta mål kommer följa med mig till 2010.

  • Bli färdig undersköterska

Misslyckades ganska grovt med detta mål. Kan ångra mig nu i efterhand att jag inte tog tag i saken, men samtidigt var jag tvungen att fokusera på min hälsa.

  • Få ett fast jobb

På Mycket god väg. I mars 2010 kan detta mål bli genomfört och jag hoppas av hela mitt hjärta att det blir så.

  • Minska min medicin

Nu i efterhand tycker jag att det är ett otroligt dumt mål att ha. Jag minskade på min medicin, och det fungerade ett tag, men är nu uppe på samma dos igen som jag var vid förra årsskiftet. Jag kan äta medicinen så länge det behövs, så länge jag mår bra!

  • Lägga ner mer tid på mitt förhållande med Danne

Ja, vad ska jag säga? Året har varit turbulent och otroligt kämpigt för oss båda. Det har krävts otroligt mycket tid och energi från oss båda. Jag hade hoppats att mitt mål skulle vara mer härligt inriktat, men vi har tagit oss igenom allt och ser ljust på framtiden.

  • Bli mer hälsosam

Går upp och ned, men jag har gjort många förbättringar mot hur det var förra året. Kommer att kämpa vidare.

  • Inte negativisera tillvaron

Har gjort stora framsteg. Måste påminna mig själv titt som tätt, men jag är mer tillfreds med mig själv och andra (läs: Danne) trivs bättre i mitt sällskap.

0 kommentarer: