onsdag 16 december 2009

Snowy!

Det är massvis med snö ute, det är så himla vackert! Och tydligen ska snön ligga kvar över hela julen!! Underbart om vi äntligen kunde få en vit jul. Det enda som är lite jobbigt med snön är att jag måste promenera till och från jobbet. Visserligen är det bara dryga två kilometer, men när man ska dit kl 7 på morgonen, hem kl 12:30, dit igen kl 16 och slutligen hem kl 20:45 så känns det ganska så ruttet kan jag säga. Tur att man har ett jobb man trivs på när man väl kommer dit. Och ja.. det blir cirkus 8,5 kilometers promenad.. det är ju ganska mycket det också.

Torsdag och fredag är mina lediga dagar. Imorgon, torsdag, ska jag åka med mamma och pappa till Ikea och efter det ska vi åka på kalas hos mina "små" älsklingskusiner som fyllt år. Fredagen är ännu planlös, men tvättstuga och städning känns ju ganska nödvändigt.

Nu ska jag vila en timme innan det är dags att fixa mat och sedan ta sig tillbaka till jobbet.

0 kommentarer: