torsdag 10 december 2009

Farbror doktorn

Nu har jag äntligen orkat ta mig till farbror doktorn för öronundersökning och medicindiskussion. Det är tydligen inte så konstigt att jag är halvdöv, har lock i örat och ett himla sus hela tiden. Vätska bakom trumhinnan. Och tro inte att det finns nån medicin mot det inte, nej nej så lätt ska vi inte ha det. 50 tryckutjämningar om dagen (hålla för näsan och blåsa utåt) är tydligen det som eventuellt kan hjälpa. Så ska jag hålla på i 6 MÅNADER. Blir det inte bättre då så skulle de operera in ett rör i örat på mig. För min del kan dom hellre få operera in helvetesröret på en gång så jag slipper den här skiten, men så fungerar det tydligen inte. Nässpray skulle jag ta också, det kunde kanske hjälpa till lite och så skrev han ut några tabletter för bihålorna "som förmodligen inte kommer att hjälpa någonting", men hey, det är väl värt ett försök?

Suck och stön.

Min medicin har jag nu tagit upp till dosen som jag hade förut när jag mådde bra. Känns skönt, och jag hoppas att jag inom två veckor kommer att må likadant igen. Läkaren passade samtidigt på att ta en hel hög med olika blodprover för olika saker. Svaren skulle komma om ca 10 dagar (läs: omkring en månad. Kanske två.)

Nu låter det kanske som att jag träffade en looser till läkare. Men han var faktiskt riktigt bra. Han var noga med att fråga mig, och han lyssnade på mina svar. Hoppas att han blir kvar.

Nu ska jag försöka skjuta bort all negativitet och fokusera på något roligare. Ja, varför inte fokusera på att jag ska tillbaka till jobbet om en timme?:)

0 kommentarer: