söndag 20 december 2009

Nu är det snart dags :)

Någon tid för bloggande verkar det inte finnas i dessa juletider... nästan alla bloggar har gått i vinteride, och så även min. När jag inte jobbar så är det en himla massa stök att fixa hit och dit. Och nu är det dan, före dan, före dan, före dan, före dopparedan!! Gick av ett dygnpass i morse och ska om några timmar tillbaka och jobba ytterligare en natt.

Idag har vi hunnit få i ordning på nedervåningen, städningen är klar och granen är på plats. Riktigt mysigt blev det. Förra året hade vi ingen gran här hemma... men i år när vi ska vara här känns det ju som ett måste :) Lite granris och belysning på balkongen har vi fått upp också.

Å vad jag älskar allt detta mys!

Imorgon blir det fortsättning på städningen och efter jobbet på tisdag ska jag på stan och handla de sista klapparna med lillebror. På kvällen blir det sen att åka och storhandla (med resten av alla människor i denna stad antar jag). Onsdagen blir dte lite småfix inför julaftonen och sen ska jag jobba natten till julafton. Tänkte sätta mig på jobbet och spela bingolottos uppesittarkväll, för mig själv i min ensamhet! övriga familjen samlas väl tillsammans och äter den första skinkan på skogaholmslimpa... jag är inte bitter...

Nej, men huvudsaken är att jag slipper att gå tillbaka till jobbet på julaftons kväll och får vara hemma med fullt betalt! Hur skönt som helst! Jag tror att det här kommer bli en suverän julafton. Så underbart att vara hemma hos oss allihop och inte behöva åka emellan olika familjer. Myyyyyyys!

0 kommentarer: