fredag 9 februari 2007

Barn-längtan

Jag har en otrolig längtan efter barn. Vill ha, vill ha, vill ha.

Fördelar:
- Första skrattet, första leendet, första steget... första allt!
- Mysfaktor 10 - Bli mamma (meningen med livet, enligt mig)
- Köpa barnkläder, leksaker, nappar, barnvagn.. etc.
- Mysiga vagnpromenader
- Få en egen familj
- Ung mamma

Nackdelar:
- Sömnbrist
- Någon mer att hela tiden ta hänsyn till i typ 18 år framåt
- Kan nog gå en på nerverna en hel del

Problem:
- Måste sluta äta min medicin först
- Danne tycker att det är för tidigt

Min åsikt:
Längtar så att jag håller på att spricka. Kan inte berga mig till jag har någon som ligger och sparkar i magen på mig. Kan inte tänka mig en bättre pappa än Daniel, så jag får väl vänta ett tag till... Ska i alla fall diskutera min medicin med läkaren snart. Tänk om jga måste äta den i flera år till och inte kan skaffa barn? Panik!
Självklart väger fördelarna upp alla nackdelar och det finns 1000 till fördelar som inte står med här uppe, och säkerliget ett antal nackdelar också. Men det känns så rätt, det måste ända vara det viktiga..

0 kommentarer: