tisdag 20 februari 2007

Chocken har avlösts med glädje

Befann mig i butiken med Sivan då vi hörde ett jäkla krashande av glas. Vi trodde att någon hylla hade ramlat eller så. Vi gick ut utanför butiken och tittade in på Albrekts guld. Vi blev stående där under typ tio sekunder som verkade gå i slow motion. Det vi såg var två helt svartklädda killar med rånarluvor som slog sönder alla skyddsglas i butiken med vad som liknade en hammare. De började packa på sig smycken och jag och Sivan sprang i pank tillbaka till vår butik och larmade polisen. Sen låste vi in oss på vårt back office, livrädda. Efter ett par minuter vågade vi oss ut och vakterna i 21:an hade kommit dit. Jag var helt skakig i hela kroppen... man ser sånt hela tiden på film.. men i verkligheten... usch..
Sedan blev det polisförhör för vår del. Det jag tycker är bra jävla skumt är hur eskilstuna-kurirens fotografer hinner dit fortare än polisen. Är det inte fel någonstans då?
Är fortfarande lite skakis, men det börjar lugna ner sig...

Hur som helst så fick jag nyss ett väldigt glädjade besked på min mail. Var med i en stor tävling på jobbet i januari och fick nu veta att jag var nav dem som hade vunnit 4 st flygbiljetter till en huvudstd i Europa (vet inte vilken än). Det skulle komma mer information inom kort och jag är otroligt lycklig över att ha vunnit något så stort som alla olika återförsäljare i hela Sverige varit med i :)

0 kommentarer: