lördag 10 februari 2007

Förändringar

Det är konstigt hur olika folk utvecklas. Tänk att vissa människor är precis samma person idag som de var för 7 år sen och gick på högstadiet. Jag skulle knappt känna igen den person jag var då. Ändå träffar man folk som inte har kommit någonstans med sig själva. Visserligen har jag gåt igenom väldigt mycket de senaste åren som har gjort mig till den jag är idag. Men det är ingenting jag skulle vilja vara utan. Om jag har lärt känna mig själv och vem jag är mer på mina senaste två år än vad andra gör på 10 år så är jag ganska nöjd. Idag vet jag vem jag är och hur jag fungerar.
Det tråkiga är att jag har förlorat så många vänner på vägen. De som stod mig närmst för tre år sedan har jag knappt någon kontakt med över huvud taget idag. Visst saknar jag det vi hade tillsammans då, men när jag umgås med dessa personer idag infinner sig bara en känsla av att inte ha någonting som helst gemensamt. Ingenting att diskutera, inte samma humor, ingenting..
Förmodligen är det för att jag har ändrat hela min syn på livet; helt andra saker är viktiga.
Men man får helt enkelt gå vidare, lämna det gamla bakom sig och söka efter det och dem som man trivs med idag.

Härmed slår jag ett slag för att låta förändringar ske!

0 kommentarer: