fredag 9 februari 2007

Tänka efter före

Ibland pratar man innan man tänker. Inte alls bra.
Jag brukar faktiskt inte göra det så ofta... nästan aldrig. Måste skylla på PMS-djävulen. Säger ju att den gör mig till en terrier!
Som tur är pratade jag till rätt person (med det menar jag att personen inte förblev arg på mig mer än sisådär 2-3minuter). Hur som helst, ska börja tänka efter före extra noga.

Läste något smart och väldigt sant nyss. Mycket fins skrivet på något vis. Kompositören till denna text är dock anonym.


"Vi lever i en stad där det finaste som finns är att vara vanlig. Sticker någon ut hakan och säger att han/hon ska lyckas med något så kan du vara säker på att de cirka 90tusen som bor här i stan skulle älska att se dig misslyckas. ambitioner slås ner direkt för man ska inte sticka ut och tro något om sig själv, då får du kniven i ryggen"
Dessa meningar får avsluta denna kväll. En liten tankeställare sådär. Dags att krypa till sängs. En ny arbetsdag väntar imorgon. Nattinatt!

0 kommentarer: