söndag 25 februari 2007

Rörigt svammel

Det blev ingen bio igår, jag var alldeles för trött. Så vi kröp ner i soffan och glodde på melodifestivalen istället. Nu när alla låtar är spelade kan jag bara konstatera att det kommer stå mellan The Ark och Andreas Johnsson i finalen. Båda har klockrena låtar men jag tror nästan att Andreas-låten är den som fastnar bäst och mest i huvudet. Återstår att se!
Från att ha sågat dagen uppsättningar av melodifestivalen har jag ändrat mig helt. Nu är det riktigt trevligt och inte alls lika dåliga låtar som jag vill minnas att det varit tidigare år (se bort från Ugglas katastrof-"sång"). Mycket möjligt att det är Kristian Luuks förtjänst. En mer klockren programledare får man leta efter.

Har bestämt mig för att bli mindre slösaktig med mina pengar och lägga undan allt jag kan för sommarens semestrar. Hittills har jag varit riktigt duktig och inte slösat ett dugg sedan jag bestämde mig. Om jag är riktigt duktig ska jag nog lyckas lägga undan 5000 av månades lön. Då har jag Egypten-resan betald och klar! Nästa månad kommer dock inte alls vara lika god på den ekonomiska fronten.
Man kanske skulle ta och lägga upp en sparplan av något vis. Hur mycket pengar kommer jag egentligen behöva spara ihop?

Egypten: 5000 + fickpengar
Utlandsresa med jobbet i Maj: 3000
Campingsemester: 2000

Tar i överkant, bättre med för mycket än för lite :)
Totalt blir det alltså 13000... har drygt 6000 nu... Så på mars-, april-, och maj-lönen måste jag totalt lägga undan 7000... Det blir ca 2300 i månaden.. Bra! Nu har jag ett mål :)
Ja just jävlar, jag skulle ju med Danne till Barcelona i september med flygbiljetterna jag vann på jobbet. Ja, vi får byta ut campingen helt enkelt. Och då blir det nog lite dyrare, säkert 4000 istället. Hm... Så det blir 3000/månad som ska läggas undan.

Jävla svammel. Att tänka i text blir väldigt rörigt märker jag :)

2 kommentarer:

Longo sa...

Tja kul att du skrev på min blogg själv ska jag till Åbo i helgen med mobilett :)

Sedan har jag ett ab kvar till Kinaresan 8 dagar i maj :))) Kul va!

Hoppas att det går bra för dig i butiken...

Jenny sa...

Hehe.. se till att sälj det där sista abbet då :) Hur går det för Robert, blir det Kina för honom också?

Have fun på kryssningen!