lördag 10 februari 2007

Bebis-abstinens

Jag drömde att jag promenerade längst gågatan nere på stan. Och var jag än gick så mötte jag gamla tjejkompisar jag inte pratat med på år och dar. Alla hade en barnvagn med sina bebisar i. Alla hade barn, utom jag. Jag var så avundsjuk på alla dessa mammor med alla dessa små gullungar. Antar att man inte måste vara mycket till tolk för att förstå den drömmen.
Tänk om Danne delade min önskan.. om han också ville...
Om inte vi hade gjort abort förut så hade vi haft en liten på över ett år just nu. Men det var totalt fel tidpunkt och situation - jag kan inte ångra det. Som jag mådde då hade det inte fungerat. Not at all.
Tänk de där små små små fötterna och händerna. Doften av en nyfödd bebis. De söta jollrande ljuden från en nyvaken bebis.. snacka om att jag har bebis-abstinens nu... och det blir bara värre och värre för var dag!

0 kommentarer: