torsdag 5 februari 2009

Diagnos: Det pedantiska viruset

Danne frågade mig idag om jag var sjuk, om det var något som inte stod rätt till. Anledningen till denna frågeställning var så enkel som att jag städar så mycket. Och när jag tänker efter så gör jag nog det. Jag plockar överallt hela dagarna, jag till och med bäddar sängen varje morgon (hör inte till vanligheten). Jag har även börjat mitt projekt rensning. Idag blev jag av med två fulla matkassar med bara en massa strunt.

I övrigt så har jag full ordning i garderoben, likaså i klädkammaren. Jag är nästan lite imponerad över mig själv. Badrummet är nog där det är minst ordning, för jag saknar lite hyllor där inne där jag kan ha mitt smink och sånt på. Jag har det i två lådor som är kanske 20*20 cm, och just nu ställer jag lådorna på tvättkorgens lock vilket retar Danne något fruktansvärt när han ska lägga i smutsig tvätt och måste hålla på och flytta mina grejer fram och tillbaka. Jag har faktiskt börjat störa mig lite på det själv. Ett annat problem där inne är förvaring av smycken, mitt smyckeskrin är fullproppat vilket gör att jag har örhängen, halsband och armband lite var stans i lägenheten. Kan det vara anledningen att jag aldrig hittar just vad jag letar efter?

Det måste nog vara så enkelt att jag är sjuk som Danne säger. Jag har fått något slags virus som gör mig pedant för stunden. Men det är ganska skönt att ha det här viruset, så jag ska nog inte söka ett bot på det ännu. Det får läka ut av sig själv. Förhoppningsvis är min kropp resistent mot lite utav viruset så att inte allt försvinner igen.

0 kommentarer: