söndag 8 februari 2009

Kreativitet

Jag brukar ju ofta klaga över att jag får min kreativitetsklåda, det vill säga att jag har enormt mycket kreativitet inom mig men att jag inte riktigt vet hur jag ska få ut den. Jag har funderat och funderat över vad som är mitt 'kall' inom just kreativitetens område. Jag saknar den där aha-upplevelsen som man får när man hittar något som passar som handen i handsken. Precis en sådan upplevelse som jag fick när jag började jobba på äldreboendet för första gången. Som en blixt från klar himmel förstod jag plötligt att jag ville hjälpa människor. Det är mitt kall inom yrkeslivet, så otroligt självklart.

När det gäller just kreativiteten så tycker jag att jag har prövat på en hel del utan att hitta det jag letar efter. Akrylmålning, drejning, webdesign, teckning, scrapbooking, kortmakeri, journalistik, fotografering, glasmålning.... ja, allt möjligt. Visserligen älskar jag mycket av dessa saker, men det är ändå inte det där! När jag skriver kan jag känna lite av den där känslan - att det är vad jag vill göra. Att skriva en bok är, och har länge varit, en dröm för mig. Men...jag hittar liksom inte mitt rätta område inom det heller.

Jag vet att mitt kall finns där ute någonstans och när jag väl hittar det så kommer jag veta det på en gång. Det kommer bli en riktig äkta aha-upplevelse.

0 kommentarer: