söndag 8 februari 2009

Melodifestivalen

Jag har spenderat kvällen hemma hos Elli, jag fick ju veta så sent som idag att det var Melodifestivalpremiär! Innan tävlingen suckade jag djupt när jag fick höra att Caroline af Ugglas skulle vara med. Men hon överraskade mig något otroligt och nu sitter jag här och tycker att hon borde ha fått en finalplats. Emilia hade dock den bästa låten, tror inte att den hade varit ens i närheten av lika bra om någon med en starkare röst hade sjungit den. Scotts, Nina och Shirley Clamp hade hemska låtar... Marie Sernholdt var inga vidare den heller. Men den yngre killen, för mig okänd, gillade jag rätt mycket! Han borde ha fått komma till andra chansen! Alcazar förtjänade sin finalplats bara för den underbara energi som de sprider kring sig. blir man inte danssugen så säg!

Men "pausunderhållningen". Ja, behöver jag ens säga mer än så? De går alltså från att ha Björn Gustafssons enorma succé till att sätta på Henrik Dorsin en fånig peruk och sjunga en töntig låt som inte får en jävel att skratta? Gick SVT in i detta år med inställningen att de aldrig kommer kunna slå förra året? Att de då lika gärna kan skita i att satsa några pengar på det över huvud taget? Nej, en stor besvikelse!

Danne var hemma och hade fotbollskväll med grabbarna och när jag kom hem för en dryga timmen sedan så hade de gått vidare till någon fest. Antalet ölflaskor i lägenheten var svårräknade och man kunde även hitta en och annan pizzakartong och ett par ihopknugglade tipskuponger. Det går ju i alla fall inte att missa att det vart en riktig grabbkväll. Men jag struntade i att plocka bland flaskorna och kräp ner här i sängen i stället. Det där kan ju han ta i morgon ;)

1 kommentarer:

Unknown sa...

Ugglas och Emilia var absolut bäst i kväll!:) Hoppas du slipper städa efter grabbsen i morgon:) Må gott...