onsdag 4 februari 2009

Rensa i röran

Vart kommer alla saker ifrån? Det spelar ingen roll hur ofta man rensar lådor, hyllor och skåp, det finns alltid lika mycket onödiga saker. Men man köper ju aldrig onödliga saker, eller? Man vill ju i alla fall inte tro det. Vi har på tog för mycket saker, överallt! Det bidrar ganska ofta till att det inte går att få städat i alla rum samtidigt, allt blir istället bara omkringplockat från rum till rum. I samband med att jag tar itu med förrådet nu någon dag tänkte jag se till att rensa ut några säckar med skit här ifrån. Jag orkar inte ha saker över hela lägenheten jämt.

Men vart börjar man? Hur struntar man i sin 'kan vara bra och ha'-tanke?

2 kommentarer:

malve sa...

Har du läst Rensa i röran av Karen Kingston? OM inte, gör det! Där får man massvis av inspiration till att göra sig av med saker.

malve sa...

Jag brukar tänka att det jag inte använt på länge kommer jag inte att använda, och om jag får behovet igen kan jag alltid köpa en ny. Prylen kommer till användning hos någon annan (förhoppningsvis) och jag slipper flytta omkring på den.