onsdag 4 februari 2009

En rörande natt

Jag mådde riktigt dåligt igår kväll, stupade i säng redan vid halv 10. Jag hade frossa och kände mig allmänt risig. Sedan vaknade jag vid två i natt och mådde mycket bättre, kände mig inte ett dugg trött heller. Sedan dess har jag legat på soffan och tittat på film: Maria Larssons eviga ögonblick. Den började utspela sig i början av 1900-talet och sedan får man följa en familj genom livet. Mikael Perbrandt spelar den alkoholiserade och brutala pappan i familjen. Persbrandt gör ett riktigt bra skådespel, även om man helst vill slå honom på käften under större delen av filmen. Jag rekommenderar verkligen er att se den! En mycket berörande film.

Just nu sitter jag och tittar på lite olika klipp från Malous efter tio. Har tittat klippet med Liam Norberg som Tanketroll skriver om, jag tolkade dock inte intervjun lika starkt som hon gjorde och kan nog förstå hans reaktion lite mer. Har också tittat på intervjun med Eva Franchell (Anna Lindhs väninna som var med henne när hon blev mördad), en väldigt intressant intervju. Jag kan inte hålla tillbaka mina tårar när man får se klipp från den presskonferens där Göran Persson, men gråten i halsen, berättar för hela Sverige att Lindh har avlidit.
Malou gör mycket bra och rörande intervjuer, hon är riktigt bra!

0 kommentarer: