fredag 20 februari 2009

Idag ska jag se viktig ut!

Idag ska jag jobba mitt första riktiga pass på ortopeden, jag är lite nervös men mest ivrig! Introduktionen gick bra, det var inte så mycket yngre personer som jobbar där, men det spelar ju egentligen ingen roll. Ortopeden ligger i den gammelgamla byggnaden och allt där inne är byggt på ett väldigt omodernt vis. 15 patienter, 1 dusch och 2 toaletter, den matematiken fungerar inte riktigt nu för tiden på sjukhus.

Jag ser verkligen fram emot alla nya saker jag kommer lära mig de kommande veckorna! Tror det kommer bli riktigt lärorikt. Fast det jag ser mest fram emot är nästan att ha riktiga sjukhuskläder på mig, hahah... Då kommer jag se ut som en riktig undersköterska!! Jag har alltid velat gå i de där vita kläderna och se viktig ut :)

3 kommentarer:

Freja Rico sa...

Jag tror du mer kommer att se tryggheten själv ut i de kläderna, det tycker jag om alla sköterskor!!

Freja Rico sa...

Jag tror att du kommer att se trygg ut, jag känner trygghet när jag ser en sjuksköterska i sina vita kläder!!

Anonym sa...

Jenny! Vad har hänt med bloggandet? en hel vecka...