måndag 2 februari 2009

Hamburgerdrottningen

Idag tänkte jag vara en gullig flickvän och göra egna hamburgare till min älskling när han kom hem från jobbet. Jag stod som vanligt i min egna lilla värld när jag skulle ha i lite mjölk i hamburgersmeten. Det resulterade i aningens för mycket mjölk och väldigt geggig smet. Jag hade i mer ströbröd och gjorde så gott jag kunde, men burgarna ville inte riktigt hålla ihop i stekpannan. Danne kom hem och skrattade åt mig när jag stod där med mina trasiga burgare. Jag tänkte att jag i alla fall skulle kunna dekorera de snyggt. Jag skulle hämta en skärbräda ur diskmaskinen och lyckades på vägen skära mig i fingret med en kniv. Sedan kom det ingenting ur ketshupförpackningen och jag skakade till lite, då kom allt istället på diskbänken. Dannes skratt hade nu övergått till en stark oro om vad som egentligen är fel på mig, haha...

Men det blev ju faktiskt riktigt gott till slut, även om burgarna inte ville hålla ihop...

0 kommentarer: