måndag 16 februari 2009

Helgen och kommande projekt

Helgen var riktigt bra, men otroligt kall! Vi åt frukost och tog oss sedan ut på isen direkt på lördagsmorgonen. Det var omkring 30 cm is på Hjälmaren och omkring -10 grader i luften. Solen sken dock och det var riktigt mysigt där ute. Vi promenerade en lång bit ut på isen, satte oss ner och pimplade (jag fick en liiiten fisk i alla fall!!) och sedan drack vi varm choklad och åt smörgåsar. Senare till kvällningen så hade vi hyrt relaxstugan där vi satt och gassade i bastun och fick upp kroppstemperaturerna igen. Några kalla öl, trevligt sällskap och två idioter som rullade sig i snön gjorde susen.

Vi gick och la oss ganska tidigt både fredag och lördag, helt slut efter dagarnas händelser. Vi skulle ta oss ut på isen igen på söndagen, men Danne och Axel gick ut innan vi andra hade vaknat och när deras fiskelina bokstavligen frös och gick av så insåg dom att det nog var för kallt för att pimpla. Herregud, det var typ... 50 minus eller något... kändes det som!

Vi hade i alla fall en trevlig helg! Nästa projekt vi ska ge oss in i är loppmarknadsprojektet. Vi ska sälja massor av kläder, prylar och sånt som andra kan ha nytta av och sen ska vi köpa nya saker för pengarna vi får in. Kommer bli ett roligt projekt! Jag gick igenom kläderna igår, och jag har ju en hel del som kan säljas. Vissa saker har till och med prislapparna kvar (hemskt, jag vet). Som min vita, fina Filippa K-kjol som kostade 700 kr! Den har fortfarande prislapparna kvar... ja, herregud... synd att den är för liten nu!

0 kommentarer: