måndag 22 januari 2007

Bok-kap

Har inhandlat bok-kap på Coop Forum idag. 4 böcker 100 kr.
Dessa utökades min boksamling med:

1. Bert Karlsson - Oraklet i Skara
Har haft planer på att läsa hans självbiografi. Men nu såg jag denna som Daniel Levin skrivit och kände att jag skulle ta mig igenom den först. Bert är en grymt intressant person, en helt otrolig entreprenör och så vet ju alla att han kan slänga ur sig vad som helst var som helst. Ser fram emot denna läsning.

2. Drömlexikon
För dem som känner mig väl är det ju ingen hemlighet att jag är väldigt intresserad och fashinerad av drömmar. Om man bara tänker lite extra på drömmen man haft kan den säga så mycket mer än vad den bildligen gör. Med denna bok kan jag få några nya tolkningar och kanske lära mig ännu mer. En bra-att-ha-bok helt enkelt!

3. Vardagsfilosofi - Världen från min soffa
Vet faktiskt inte riktigt vad det är för bok, men jag drog mig till titeln. Det låter som att den är skriven ungefär som de flesta bloggar. Många intressanta och ofta knasiga tankar som kan dyga upp när man ligger där på soffan. Hoppas i alla fall att det är så den är. Framtiden får avslöja det.

4. Nalle Puhs hörna
Jag kan bara inte få nog av denna lilla björns kloka visdomsord. En självklarhet i bokhyllan!

0 kommentarer: