måndag 8 januari 2007

Musiktankar

Står här i butiken, utan kunder, och lyssnar på radion. Just nu spelas Nelly Furtados låt..
"Why do all good things come to an end?", låter väldigt tragiskt. Men om alla skulle dansa sig lyckliga genom hela livet, hur skulle det egentligen vara då? Vi skulle aldrig må dåligt, men det skulle medföra att vi aldrig skulle kunna uppskatta några härliga stunder i livet. Lycklig får ju helt annan betydelse om man alltid har varit det, skulle man ens veta att man var det då? Förmodligen inte. Skum tanke, men sann.

Man blir grymt rastlös på jobbet nu efter julrushen. Helt plötsligt har man ingenting att göra. Och så ska jag stänga idag, så det blir en långingdag. Glömde göra matlåda igår också... man kanske ska ta sig hem till mamma på lunchen. Där brukar det alltid finnas en massa mumsigt. Eller ska jag ta mig hem till min egen kyl kanske. Tveksamt.

Så vad ska man göra ikväll då? Danne jobbar... kanske ska passa på att njuta av tystnaden och ensamheten hemma? Vet ju att jag kommer bli rastlös efter ca 30 min men :)

Over and out.

0 kommentarer: