söndag 28 januari 2007

Höga mål

Jag är kroniskt trött för tillfället. Är trött när jag går och lägger mig (men ändå har jag svårt att somna och när jag väl somnar drömmer jag konstant), jag är trött när jag vaknar och jag är trött på dagarna. Har sovit middag flera dagar nu... blä.
Nu har jag två lediga dagar att återfnna mina krafter på. Hoppas de hittar sin väg tillbaka. Och nu när jag äntligen fått ångesten att släppa så är jag så jävla puckad att jag glömde ta min medicin igår. Smarthead.
Ja, det är väl bara att ta smällen när den kommer och försöka att inte glömma någe mer. blä igen.

Ska försöka få ordning på detta hem imorgon. Om-möbleringen har satt sina spår. Detta ska jag försök hinna göra imorgon:

- Damma
- Dammsuga
- Skura badrummet
- Rensa bort massa skit
- Byta vatten i akvariet
- Diska
- Sortera all tvätt inför tvättstugan på tisdag
- Laga mat
- Rensa garderoben

Kommer förmodligen inte få en bråkdel av allt klart, men man ska sätta sina mål högt har jag hört. Troligare att dagen ser ut som följer:

- Vaknar runt 12-snåret
- Lägger mig i soffan och kollar Tv
- Funderar över om jag ska börja städa
- Sätter mig en stund vid datorn
- Konstaterar att jag inte orkar städa
- Kollar film

Helt klart mer lockande. Men va fan, måste nog ta mig i kragen ändå.

Nu ska jag i alla fall ta en dusch och krypa ner i soffan, och förhoppningsvis somna där.
Nattinatt!

0 kommentarer: