fredag 12 januari 2007

Hur ser livet ut om 10 år?

Om tio år, då är jag 31 år... hur kommer allt att se ut då?
Drömsenariot skulle väl vara att man är lyckligt gift, bor i ett mysigt hus och har en dotter/son på ett par år som springer omkring. Sen ska man ha ett jobb som man trivs med, som är givande och som man utvecklas i som människa. Alla är friska och alla är lyckliga.

Åter till verkligheten.

Inte många liv som ser ut på det viset. Men man kan ju alltid hoppas.
Undrar om jag kommer vara tillsammans med Daniel då... om vi har det som vi har det nu kommer vi garanterat att vara det. Vi har varit tillsammans i två år och jag är sååå lycklig. Tror vi har det precis som det "ska" vara i ett hälsosamt förhållande. Vi umgås inte för mycket, vi har gemensamma vänner, vi får hushållet att fungera finfint, vi saknar varandra när vi är utan varandra, vi kramas mycket när vi ses och, kanske det viktigaste av allt, vi får varandra att skratta.
Älskar alla de där små stunderna vi har, som på kvällen innan vi somnar då vi brukar ligga och läsa roliga historier för varandra och sedan skratta oss till sömns. Och som när vi tar våra långa duschar tillsammans på helgmornarna. Egentligen så är det de där små sakerna som gör mig riktigt lycklig.
Visst har väl vi också våra mindre lyckliga stunder. Men inte en enda gång har vi sagt elaka saker om och till varandra som vi senare kommer att ångra. Och aldrig har vi stått och skrikit på varandra. DET är jag jävligt glad över. Skulle aldrig palla ett sådant förhållande...igen!

Kom lite av temat på detta inlägga nu. Men hur som helst så hoppas jag innerligt att jag och Danne kommer fortsätta att ha det så här bra tillsammans. Älskar honom, älskar hans familj!

Gud vad glad jag blev av att skriva det här. Satt här i min ensamhet och hade det tråkigt... men nu blev jag bara glad :)

0 kommentarer: