tisdag 16 januari 2007

"Tänk om.."

Går på helspänn hela tiden. Fan att jag skulle läsa den satans dagboken. Tänk vad en liten sida kan förstöra. Kan inte släppa alla dessa tankar som kommer tillbaka. Spänner mig hela tiden så nacken och axlarna värker. Gick inne på Hemköp idag efter jobbet och en skum gubbe gick för nära bakom mig så jag han tänka "tänk om han typ skulle hugga ner mig eller nåt" (alla dessa negativa och skumma tankar när jag är på detta humör), när han sedan gick ikapp mig och skulle gå om mig hoppade jag till och ögonen fylldes med tårar. DÅ är man satan på helspänn. Ja, vad kan man säga. "Tänk om...", hatar den inledningen på alla meningar. Varför tänker man så mycket på vad som kan hända när man mår dåligt?
- Tänk om jag skulle vara med om en olycka och dö?
- Tänk om jag skulle förlora någon i min närhet?
- Tänk om jag skulle tabba mig regält och förlora jobbet?
- Tänk om, tänk om, tänk om...
Man måste helt enkelt lära sig att TÄNKA OM! (ganska roligt sagt om jag själv får säga det).
Skämt och sido, det är jävligt jobbigt. Tur som satan att det inte är något ständigt längre utan att det bara kommer i små perioder.. Alltid något :)

0 kommentarer: