måndag 22 oktober 2007

Hets-morgon

Jag har en väldigt stark känsla av att jag borde ha gått och lagt mig tidigare igår. Klockan ringde 08:00 för att jag skulle ringa vårdcentralen åt lillebror min som fått tillbaka sitt hemska nageltrång. Och eftersom jag ringde så tidigt fick han sin tid tidigt. Därför fick jag slänga i mig frukost och försöka göra mig i ordning så gott det gick för att ta mig till mammas café och ta hand om det medan hon följer bror på nagelryckning (aaaaj!). På väg ner till bilen fick jag ila ner i tvättstugan och hänga den tvätt som Danne satte igång när han gick till jobbet i morse och snabbt som tusan ladda om maskinerna med ny smutstvätt.

Det blev en aningens hetsigare morgon än vad jag räknat med och inte förän nu börjar jag känna hur trött jag faktiskt är. Nu är i alla fall all tvätt hängd på tork och mina dagsverk är avklarade redan klockan 11 på morgonen! det tar sig!

Nyss ringde dom från jobbet också! Jag ska bli inskolad på ännu en avdelning (dagvården) imorgon! Hur bra som helst, desto fler avdelningar desto mer jobb! Yes! Dessutom är gamlingarna piggare där och är bara där över dagen för avlastning, så det kommer bli hur kul som helst!

0 kommentarer: