måndag 22 oktober 2007

Humörsvängningar

Jag tog mig i kragen och släpade fram alla mina scrapbooking-prylar, så nu har kreativiteten fått flöda här i huset i några timmar. Alltid skönast att passa på när Danne inte är hemma och man får sitta i total tystnad och bara tömma huvudet från alla tankar.

Jag känner hur det bara spritter en massa olika känslor i kroppen. Helt plötsligt får jag alla möjliga olika lustar att göra en massa saker som jag annars inte brukar orka bry mig om. Jag får som små glädjeryck och då vill jag att allt ska hända på en gång, helst i samma sekund som jag tänker tanken!
Helt plötsligt vill jag bara dansa, sjunga, städa, skratta, resa... allt på en gång! Sen kan jag å andra sidan helt plötsligt känna mig superdeppig... Men humörsvängningar verkar vara min grej just nu, så jag passar på att njuta när glädjerusen kommer! Hellre ha det så än att vara deppig hela tiden!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter härligt! Jag är likadan. Upp som en sol och ner som en pannkaka.

Är lite sugen på att börja med scrapbooking. Några tips på hur man kommer igång?

Hoppas att glädjen räcker till idag oxå. kram:)

Jenny sa...

Oooh va roligt att du vill börja med det, verkligen suverän avkoppling! Det du ska tänka på först och främst är väl att ite börja med fotografier som du är väldigt rädd om och som du bara har en kopia av. Innan man kommit in i det och hittat "sin stil" så kommer du göra mycket som du sen inte är nöjd med när du väl utvecklats. Bli medlem på www.scrappiz.se, i forumet där finns jättemycket tips och i galleriet hittar du grymt mycket inspiration! Lycka till Malve :)

Anonym sa...

Där ska jag anmäla mej.
Ska bara röja färdigt i källaren innan jag börjar. Sedan har jag gott om plats för mitt pyssel.