tisdag 2 oktober 2007

Reell kompetens

Nu har jag färdigställt min ansökan till lärarhögskolan. Eftersom jag inte har fullständiga betyg så tänkte jag ge det en chans att söka på reell kompetens (jag skriver ett brev och ber om uppskov), det ska tydligen vara jättesvårt att få igenom men det är ju garanterat värt ett försök om jag slipper ett år på komvux. Så jag håller på att sammanstället mitt personliga brev med ett brev från en anhörig, gymnasiebetyg, läkarintyg och arbetsgivarintyg. Ska ringa till högskolan och boka tid hos min studievägledare imorgon så han kan få läsa igenom min ansökan innan den skickas in. Sen är det väl till att plugga på gama högskoleprov eftersom jag ska komplettera min ansökan med mitt resultat jag får sen på skrivningen.


Måndag känns som en viktig dag. Jag ska ha möte med chefen på Djurgårdens sjukhem för att se om jag kan börja jobba extra där. Det skulle vara guld värt. Sen ska svärfar på röntgen för att se om hans cellgiftsbehandling har fungerat eller om något nytt måste testas. Det känns lite som att det står och faller på det resultatet. Vet inte om han orkar så mycket mer... riktigt jobbigt det där.
Nu är det dags för sängen...

0 kommentarer: