torsdag 6 november 2008

Packning

Jag håller på och packar. Eller överpackar skulle kanske många uttrycka det. Men om man inte riktigt vet hurdana kläder man ska ha med sig eller vad man ska göra om dagarna så måste man väl vara redo för allt? Tur att kläder inte är så tunga. Ett misstag som jag alltid upprepar när jag ska iväg och resa är att jag brukar packa ner kläder som jag aldrig använder annars med tanken att där borta kan jag ju alltid använda dom. Det är alltid dessa kläder som kommer hem oanvända tillsammans med mig. Så nu har jag verkligen försökt att bara packa ner det jag brukar använda.

Men att packa för 3 veckor, är det någon som har minsta aningen om hur svårt det är? Det vore mycket lättare om det var sommar och varmt, men nu. Kollade in SMHI för att se hur det ser ut de närmsta dagarna i alla fall:


Ser ut som en typiskt svenskt väder. Men se där! På måndag ska det inte ens regna en endaste tid på dygnet! Men det är väl så SMHI fungerar. De ser hur trist de ser ut så då lägger dom in lite hopp längre fram. När det sedan börjar närma sig kan dom korrigera felet och flytta fram det fina vädret ytterligare några dagar. Bara en tanke.

0 kommentarer: