måndag 17 november 2008

Rapport #15

Gårdagen var helt galen! Efter att alla morgonsysslor var färdiga gick vi ut och promenderade på stan i 3½ timme! Det gjorde ont i varenda liten del av min fotsula i mina nya skor. Men det var så skönt ute! Solen sken, himlen var klarblå och vi satte oss i solen ute på en parkbänk och åt vår picknick-lunch. Det var så skönt att känna hur solen värmde i den annars så kalla luften. Jag hittade en liten julklapp till pappa som kommer bli en succé. Klockren. Jag behövde inte ent titta två gånger, jag såg grejen och såg liksom pappa i den. Ingen tvekan, bara att köpa!
När vi kom tillbaka tog jag och Johanna med en gäst i poolen en timme och simmade. Det var hur vackert som helst där inne när solnedgången gick ner över vacknet utanför. Loved it!
Efter det var vi ganska möra kan jag säga.

På kvällen var det en show med en coverartisk som sjöng och underhöll med massor av rockmusik. Han var utklädd till både Tina Turner, Ozzy Osborne, Meatloaf och en massa andra. Showen började kl 22 och var inte över förän kl 2 i natt! Det var ingen idé att gå och lägga sig för musiken spelade så högt att det bara hade blivit irriterande att ens försöka sova. Efter det satt jag och pratade med min nya vän Mahmoud. Hur trevlig kille som helst! Bara 18 år men en otrolig livserfarenhet. Vi pratade om allt möjligt, hans långdistansförhållande med sin flickvän, min underbara kärlek, bardom, upplevelser... ja, allt möjligt! Så det blev en sen natt. Johanna var inne hos grannen DK (DeeKeej, ja han heter faktiskt så) och tittade på film. När hon kom tillbaka vid halv 3 någonting så började vi dra oss mot sängen.

Jag glömde min kamera igår, men Mahmoud ska skicka över lite bilder från showen så ni får se. Nu ska det vi ta oss ut i regnet för att ta oss till bowlinghallen. See you!

0 kommentarer: