torsdag 13 november 2008

Rapport #6

De senaste två dagarna har sett nästan likadana ut. Eftersom vi är så få volontärer denna vecka så fick alla gäster delas upp i två grupper och åka till shoppingcentret The Trafford Center i Manchester varsin dag. Vi volontärer fick såklart åka båda dagarna då. Men det gjorde absolut ingenting, det var något av det mest brutala jag sett. Köpcentret tog verkligen aldrig slut, man kunde gå och gå hur långt som helst. Så trots att jag gick där tre timmar igår och tre timmar idag har jag inte ens sett hälften av allt som finns där. Sjukt mycket butiker, en restaurantgata, en bowlinghall, en biograf och till och med ett eget Chinatown finns där inne.
Men priserna där inne var inte att leka med, om man hittade en vanlig enkel enfärgad tröja så låg priset runt 60 pund som billigast (det är en bit över 700 kr). Jag köpte lite smink igår, och efter det känner jag mig ganska ruinerad, men man måste ju ha någonting med sig därifrån!
Juldekorationer är uppsatta så gott som överallt där inne och julmusiken spelas redan flitigt. Lite tidigt för min smak, men ändå kul att få uppleva den stämningen.
Jag tog en del bilder och här följer några som jag kan dela med mig av.

Jag har fått lite lyckoruskänslor i kroppen idag då jag bara har tittat mig omkring och njutit. Jag är så jävla glad att jag åkte hit! Jag fått uppleva så otroligt mycket saker och möta så mycket människor. Gud va jag hade ångrat mig om jag inte hade åkt! Men det hade nog inte varit samma sak om jag inte haft en rumskamrat som jag trivdes så bra med, Johanna är verkligen bra hon!

Nu är det dags för en dusch och sen ska vi krypa ner i sängen och kolla på lite svensk TV. Streamad Svensson Svensson ska det bli! God natt alla mina nära och kära där hemma, saknar er!

0 kommentarer: