söndag 9 november 2008

Rapport #3

Då har den första riktiga heldagen här på Sandpiper passerat. Det har varit en väldigt lång dag då vi började med möte 07:45 i morse och avslutade jobbet när klockan var 21:30. Det är inte speciellt mycket hårt arbete direkt och man är inte fysiskt trött. Men huvudet fungerar inte alls de sista timmarna. Att ständigt vara social och vara det på ett annat språk kräver mycket mer koncentration och fokusering än vad det gör att prata svenska.

På förmiddagen gjorde vi inte så mycket aktiviteter, vi satt mest och pratade. Jag tog mig även tid att springa runt och fotografera placet lite!
Efter lunchen, som bestod av bakad potatis, så tog jag och Johanna med oss två damer ut på en promenad. Det var roligt att se sig omkring lite här i Southport och vi hittade en jättemysig park en bit bort som jag tror skulle vara ett paradis under sommaren. Titta bara på de här vackra bilderna:

Vi får träffa väldigt många starka och härliga personligheter här och min amerikanska dialekt börjar sakta förändras till en väldigt engelsk. Det blir automatiskt så att man kommer in i deras flyt att prata... skumt det där egentligen!

Vi har ingen fri tid under dagarna över huvud taget, så är det tillåtet att jobba här i England. Dygnsvila, raster och max antal timmar är ingenting som de över huvud taget tänkt på. Så det kommer bli tungt att inte få någon tid för sig själv. Allt som allt under dessa 21 dagar så ska vi få en heldag ledig. Som sagt, tungt! Man orkar inte göra någonting nu när man väl är ledig, dessa timmar behöver vi till sömn. Så god natt allesammans!

0 kommentarer: