fredag 14 november 2008

Rapport #8

Även om dagen har varit psykiskt jobbig så har lite saker blivit gjorda. När alla morgonsysslor var klara tog jag och en av våra gäster en taxi ner till Southport Centrum för att shoppa lite. Det var skönt ute, solen sken och det var inte alls kallt i luften. Vi gick runt i lite olika butiker och handlade lite smått här och där. Jag hittade den perfekta julklappen till min älskling där hemma som jag vet att han kommer tycka mycket om!! Kan dock inte skriva om den här eftersom han tittar in här och läser titt som tätt nu när han vill veta vad som händer här borta. Köpte lite andra småsaker också, som julkort ock lite sånt!

Hon bjöd mig på lunch nere på stan. Vi åt Lasagne med sallad (!) och vitlöksbröd. Skönt att slippa de där äckliga smörgåsarna för en dag. Vi satt och åt på en jättemysig restaurant som jag gärna går tillbaka till igen.

Imorgon åker nästan alla gäster hem och nya kommer hit. En del av gästerna som är här har köpt oss svenska tjejer lite avskedspresenter som tack för den här tiden. Det känns lite dumt att inga andra av volontärerna får några presenter, men det är ju ändå ett gott omdömme till oss. Jag har fått en jättefin plåtask med chokladkakor från Mark & Spencer, en röd cowboyhatt som det står 'Marry Christmas' på och en ask med vaniljkolor. Många av dom som är här kommer man faktiskt sakna nu när dom åker hem.
Ikväll ska vi ha lite avskedsfest för alla gäster som åker i morgon. Vi har tema 'funny hats' så det passar ju bra att jag har min nya cowboyhat nu. Kvällen kommer bestå av en trerätters middag, livemusik och lite annat skoj. En full rapport kommer senare!

0 kommentarer: