onsdag 12 november 2008

Rapport #5

Som ett brev på posten efter mitt senaste inlägg ploppade Internet upp igen. Gårdagen var väldigt rolig. Vi åkte iväg till Knowsley Safari Park. Det var ett sånt där ställe där man åker med bilen igenom och djuren går vilda runt omkring (man ska alltså inte veva ned rutorna i onödan!). Det var häftigt att se lejon, noshörningar, bufflar och andra coola djur på så nära håll. Även om vi inte fick med det på bild så blev vi även vittnet till lejonparets sexakt. Snacka om att gilla göra det inför mycket folk.


När vi hade åkt igenom hela safarit stannade vi och åt lunch och tittade runt lite i deras souvernirsbutik. Där kostade allting skjortan och halva byxan så ingenting inhandlades.

Efter det kom det bästa med hela dagen, vi gick och såg på en sjölejon-show. Det var fantastiskt roligt att se hur smarta dessa djur är. De applåderade åt sig själva och sina trix och verkligen njöt av den uppmärksamhet publiken gav dom. Sjukt söta!
På kvällen var det bingospel som stod på schemat. Självklart vann jag ju som vanligt när det är bingo, hur kommer det sig att jag alltid vinner på detta spel? Vi spelade om 6 spel, 5 av dom vann mitt bord som bestod av mig och två gubbar till. Vi var inte så populära inte :)


I det stora hela var det en mycket bra dag och den första dagen av alla som kändes riktigt trivsam. Det har varit lite svårt att lära känna stället och människorna i början, men nu börjar vi komma in i det mer och känner att vi nog kommer kunna stå ut i tre veckor. Jag börjar känna att saknaden av Danne börjar tränga sig på, men hemlängtan finns inte där än. Vi har alldeles för mycket att göra om dagarna för att ens hinna längta hem. Men att få sova bredvid sin älskling skulle inte vara helt fel just nu.

Jag älskar dig, Danne!

0 kommentarer: