lördag 8 november 2008

Rapport #1

Gårdagen innehöll väldigt mycket blandade känslor; nervositet, glädje, oro och nya intryck. Själva flygresan var väldigt orolig och landningen var nog den värsta jag upplevt. Vi tog oss till vårt hotell, Express Holiday In John Lennon Airport (världens längsta hotellnamn?). Det var ett ganska mysigt hotell. Mina medresenärer, Johanna och Anneli, är jättetrevliga och jag tror vi kommer att trivas bra ihop.
Vi hann inte göra så mycket igår kväll, alla var väldigt trötta. Men vi beställde lite mat som levererades till hotellet. Det var inte direkt någon höjdarmat och vi kom fram till att den såg mer ut som Anna Skippers hälsoröror (inte så aptitliga alltså).Vi somnade tidigt och osv riktigt skönt.

I morse var vi ivriga inför att åka hit till Southport och få se vad som skulle komma att bli vårt hem de kommande 3 veckorna. Vi åt frukost (varför i hela världen äter folk här muffins och andra sötsaker till dygnets första måltid?!) och gjorde oss redo för att åka i väg.
Taxin som tog oss till tågstationen hade varit chaufför under MTV-galan i Liverpool igår. Så på samma säten som vi satt idag satt Pink, Beyoncé och Sugerbabes på igår. Lite coolt faktiskt.

Tågresan tog en timme från Liverpool till Southport och kostade 4 pund (ca 48 kr) per person. Vi var ivriga att få komma fram. Det lilla vi såg av staden i taxin från tågstationen hit till Sandpipers var jättebra, en mysig och lagom stor stad som vi säkerligen kommer att trivas i.
Här i byggnaden har vi fått en guidad rundtur av allting. Det finns en jättefin pool med utsikt över havet, en bar, ett tv-rum osv. osv. Jättefint hus!
Vårt rum däremot är ingen höjdare. Jag och Johanna delar på kanske 8 kvadrat. En våningssäng som måste komma från krigstiden där den som ligger på underslafen har ungefär 30 cm upp till den andra sängen när man ligger ner. Snälla Johanna tog den platsen och jag får sova uppe.
Nu till kvällen ska vi först på ett möte med husets sjuksköterskor för att få lite instruktioner med mera. Sen ska vi äta middag med alla gäster som bor här och ha en kväll nere vid barnen, om vi förstått allt rätt.
Ska ta med mig kameran så att ni får se lite bilder härifrån!

För övrigt kan jag tillägga den underbara nyheten att det finns trådlöst Internet här så jag kommer kunna uppdatera bloggen varje dag!

Over and out.

0 kommentarer: