lördag 22 november 2008

Rapport #17

Queenveckan har varit totalt fullspäckad och tiden för bloggande fanns plötsligt inte längre. Varje kväll har det varit framträdanden som hållt på fram till 2 på nätterna. Sista konserten igår var med gruppen QEII som tydligen är ett ev Queens största tributeband. Dom var riktigt, riktigt bra faktiskt. Vi hade ett nytt lotteri igår också, precis som förra veckan. Jag vann faktiskt ett av tre priser igår också. Flyt! Så jag fick Queens nya skiva, en signerad skiva av Pure Magic som spelade häromdan, en rosa t-shirt med texten "I want it all and I want it now", en t-shirt av QEII och en Queenalmanacka (den gav jag dock till en gäst som älskar Queen). Verkligen roligt att få med sig lite minnen hem.

Holistic week är temat för kommande vecka. Det kommer med andra ord bli väldigt lugnt! Otroligt skönt känner jag. Men jag tycker att alla tre lördagarna sedan vi kom hit har varit riktigt jobbiga. Idag fick man ytterligare en gång säga farväl till sina nyfunna vänner och börja lära känna nya.

Min favorit Henry ska lyckligtvis stanna även denna vecka :) Henry är nog den coolaste människa jag träffat. Han har en svår cp-skada som gör att han inte kan kontrollera sina fysiska rörelser speciellt bra. Sina händer tror jag inte att han kan kontrollera över huvud taget, men fötterna går ganska bra. Så han skönter i princip allt med fötterna. Han har en elektriskt rullstol som han styr med händerna, han kommunicerar genom ett bokstävspapper som jag ju nämnde tidigare och han kan till och med använda ett dator hemma där han har någon form av pryl vid fötterna. Han kan tydligen till och med skriva e-mail på det sättet även om det tog lång tid berättade han. Eftersom att det tar så lång tid att kommunicera genom hand bokstavstavla så är det svårt att lära känna honom mer på djupet. Det går, men det tar tid. Jag tar mig gärna den tiden, för han är en intressant människa. Och även om det tar lång tid att få fram en mening så tar han sig tid att bokstavera fram skämt och annat skojigt. Och hans humor, den är SÅ underbar! Underbar är lika med samma humor som mig om någon nu undrar vad det betydde. Jag kan säga mina sjuka skämt och han bara vrider sig i stolen av skratt.
Jag tror inte riktigt att det går och förklara vilken underbar människa han är så här i text, skulle vara underbart om alla fick träffa någon som honom hur som helst.

Jag har inte tagit mig tid att läsa känna alla nya gäster och volontärer idag. Lämnar det till morgondagen. Vi får en till ledig dag nästa vecka, så måndagen är fri! Eftersom det är holestic week så är det någon form av fågelskådning som vi missar (haha... don't really care). På torsdag är det shopping i Liverpool igen. Looking forward to that.

Jag är sjukt glad att jag åkte hit. Men nu längtar jag hem. Till min älskling.

0 kommentarer: