måndag 10 augusti 2009

Det här med handling...

Idag skulle jag cykla iväg till affären för att handla hem lite mat och sånt att fylla ekot i kylskåpet med. Innan jag cyklade så frågade jag Danne om han ville ha något från affären. Till svar fick jag en harang om hur dålig jag är på att handla och att jag bara brukar handla en massa tillbehör men aldrig riktigt någon mat (sååå sant). Jag sa att han hade fel och betsämde mig för att noga välja varorna i butiken idag. Han ville för övrigt att jag skulle köpa med mig köttbuljong och toalettpapper.

Väl inne på affären så tänkte jag visst inte längre på vad han sagt utan handlade det som jag kände för, precis som vanligt. När jag kom hem insåg jag att jag hade misslyckats igen. Bara en massa tillbehör och ingen riktig mat. Och ja, jag hade ju glömt köttbuljongen och toalettpappret också.

Nej, jag är verkligen inte gjord för att mataffärshandla. Kläder däremot är en annan sak. Gick på stan med Elli idag och hittade bland annat ett snyggt linne på rean. Istället för 99 kr så kostade det 12 (!!!) kr. Det kändes nästan som att jag lurade affären. Ibland hittar man kap. Varför har dom aldrig superrea i mataffärerna? Då skulle det ju vara roligt att leta omkring efter kap :)

1 kommentarer:

Linda Vold sa...

Fan va dålig du är Jenny! Du är ju som Micke! Kan di inte handla!!
Kram