måndag 3 augusti 2009

Hjälpande erfarenheter

Under sitt liv går alla människor igenom svårigheter - stora eller små. Vissa människor verkar drabbas konstant och vissa verkar åka lite utav en räkmacka. Många gånger kan de människor som ser ut att åka räkmacka kanske vara dom som har det tyngst av alla, det kan vara dom som har det där perfekta yttre med som lider i sin ensamhet.
En gång i tiden var jag nog en av dom människorna. Allt verkade så bra utåt, men innerst inne så led jag. Nu för tiden låter jag inte mina känslor gömma sig bakom någon slags fasad. Är jag ledsen så är jag ledsen, är jag arg så är jag det och är jag glad så sprider jag min glädje till andra. Detta kan var både positivt och negativt beroende på i vilken situation man befinner sig. Men i det stora hela så måste jag vara mina känslor för att inte må dåligt.

Ibland hamnar man i situationer där man kan dra nytta av sina egna hemskheter för att hjälpa någon annan i en liknande situation. De stunderna tycker jag verkligen om.. för då känns det helt plötsligt som att man inte gick igenom allt helt förgäves. Jag finner en så otroligt stor tillfredställelse i att hjälpa andra att hantera sina tunga stunder genom att använda mig av egna erfarenheter... Allt får liksom en mening då på något vis..

0 kommentarer: