torsdag 6 augusti 2009

Vikarie-picknick

Igår hade jag en myskväll med Johanna, Bella och Paulina på mitt jobb. Vi satte oss på filtar ute på Strömsholmen och njöt av det härliga vädret. Drack vin och hade en hel sjö av godsaker med oss! Ost, kex, choklad, frukt, bär.. och Johannas chokladtårta såklart! Vi satt där och pratade på i flera timmar.. riktigt trevligt hade vi! Det hade varit ännu roligare om fler av vikarierna hade kunnat varit med, men det kanske kommer fler gånger! Så här äter man till exempel tårta efter ett visst alkoholintag:

Idag är jag seg av allt vin igår. Har varit iväg med Johanna och ätit bakismat och nu är min plan att inte göra någonting. Bara slappa och njuta av min enda lediga dag denna vecka. Börjar inte förän kl 15:00 imorgon, så ikväll blir det nog film!

Innan jobbet imorgon så kommer Johanna hit, vi ska pyssla! Jag måste göra två stycken bröllopskort till bröllopsparen jag ska fira de två kommande helgerna. Jag längtar efter att pyssla så det ska bli jätteroligt! Kul att jag har hittat någon att göra det med.

Vad ska jag göra nudå? Hmm.. vad gör man när man är ledig? Det är ju sjukt bra väder ute... men jag känner inte för att lägga mig i solen. Kanske skulle man ta och läsa en bra bok. Vi får se helt enkelt!

0 kommentarer: