onsdag 26 augusti 2009

Sånna där onödiga bloggfrågor

Höger- eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: Varken glad eller ledsen. Jag bara är.
Favoritgodis: Choklad
Är det nåt du absolut inte äter: Lever, kål och annat konstigt!
Kläder just nu: En bomullsklänning som jag bara har hemma och slappar i.
Musik just nu: Filmmusik från TVn.
Vad sa du senast: Godnatt till min älskling.
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: Svårt, men jag skulle ha velat vara äldre under 80-talet så jag hade fått upplevt det.
Fisk eller badkruka: Fisk! Är det varmt ute så är jag mer i vattnet än i solen! Och är det kallt ute så hittar man mig oftast i badkaret :)
Saft eller alkohol: Beror på sällskap och tidpunkt.
Hur många kuddar sover du med: 1, sån där som formar sig efter nacken.
Favoritväder: Soligt, men inte för varmt!
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: Danne, datorn & en massa fotografier på nära och kära.
Spelar du nåt instrument: Å nej, gjorde ett försök att spela tvärflöjt som liten... det var ju dömt att misslyckas redan från början.
Morgon- eller nattmänniska: Alla som läser min blogg vet nog redan svaret på det. En rakt igenom nattmänniska!
Sparare eller slösare: Slösare, men köper gärna inte onödiga prylar (sen kanske det som är nödvändigt för mig är väldigt onödigt i Dannes ögon). ;)
Bästa film: The Shawshank redemption
Tror på liv på andra planeter: Nja, bakterier och sånt kanske. Men inte något av mänslig typ.
Kommer du ihåg din första kärlek: Självklart
Älskar du henne/honom fortfarande: Jag älskar i alla fall mina minnen om och med honom.
Har du några homosexuella vänner: Ja.
Tror du på mirakel: Ja.. ibland så händer det!
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Absolut!
Ser du dig själv som tolerant mot andra: Ja, det skulle jag absolut säga. Sen har väl alla sina dagar med dåligt tålamod och kort stubin.
Ser du på kärleken som ett misstag: Ehh neej!
Hur många barn vill du ha när du blir stor: Jag vill ha 1 eller 2. Helst nu på momangen!
Bio eller promenad: Bio
Är du kittlig: Ja, det skulle jag påstå!
Snarkar du? Om jag är förkyld!
Stjärntecken? Fiskarna
Rädd för insekter? Dom är väl ingenting man vill ha omkring sig, men rädd skulle jag inte påstå.
Äckligaste insekten: Flugor
Största svaghet: Jag har väldigt svårt att ta kritik om mig själv eller något jag gjort.
Det här är jag bra på:Lyssna, prata och sova.
Bästa bok: Det finns så otroligt många. Men den bok som påverkat mig mest är Lucinda Bassetts Befriad från ångest.
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Då skulle jag ha en superkraft där jag kan göra min själv osynlig.
Vad vill du jobba som? Jag skulle vilja ha en anställning på en kvinnojour eller på något annat vis jobba med våldsutsatta kvinnor.
Skriver du dagbok? Jag har skrivit dagbok så länge jag kan minnas. Men nu så får jag det utloppet genom min blogg.
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Jag skulle nog tatuera mina barns namn.
Stökigt eller välstädat? Oftast rörigt, men jag skulle gärna ha det mer ordningsamt.
Gungar du på stolen? Bara hemma hos mamma. Haha, hon har sånna där gungvänliga stolar.
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? Aldrig!
Vilken hand håller du gaffeln i ? Olika
Är du rädd för blod? Nej
Saltar du på maten? Det beror på vem som har lagat maten, jag tycker om ganska salt mat.
Gillar du att sjunga? Ja - hellre än väl!
Anser du att du är stark? Ja, i vissa situationer. Men jaghar ju mina svagheter som alla andra.
Brukar du sola? Ja, men bara om jag kan bada också!
Vad gör du om du får hicka? Håller andan
Röker du? Har aldrig tagit ett bloss.
Snusar du? Usch nej
Använder du knark? Neeee..
Kaffe, te eller inget? Kaffe ibland, men aldrig te.
Har du en besatthet? Nej det tror jag inte

0 kommentarer: