fredag 28 augusti 2009

Frustrerad

Mina tankar snurrar i mitt huvud. Det är ju så larvigt det här med lägenheten egentligen. Huvudsaken är ju att vi mår bra och kan vara tillsammans. Men jag kan ändå inte låta bli att vara ledsen.. Jag vill inte, vill inte, VILL INTE!

Är det nu man ska börja be till de övre makterna? Ge mig ett jobb någon! Ge mig en inkomst som kan rädda oss kvar här i lägenheten! Kan inte någon människa som har så där ohyggligt mycket pengar bara råka läsa min blogg och säga att han vill skänka oss en årshyra eller något! Drömma går ju...

Jag vet att det här har varit på tapeten ända sedan Danne bestämde sig för att börja plugga. Men jag har ändå bara skjutit bort det och försökt att tro att allt skulle komma att lösa sig till dess. Men icke.

Vi har ju så otroligt mycket saker och möbler i denna lägenhet. Om vi ska flytta till något mindre och billigare måste vi göra oss av med en massa... den ena soffgruppen, det ena vardagsrumsbordet, matsalsmöblerna, baren... Ååååååh! Jag känner en sån enorm frustration att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

Man borde väl vara lycklig att man över huvud taget har tak över huvudet? Att man har mat på bordet varje dag? Att man lever tillsammans med en person man älskar över allt annat på denna jord? Och ja, jag är så sjukt tacksam för det... Men att lämna en plats med så mycket trygghet... en plats där jag känner mig så otroligt bekväm och som jag älskar att komma hem till.. det är jävligt tungt..

Och inte bara det! Då kommer också pressen att hitta en ny lägenhet. Det är ju alltid riskabelt att säga upp en lägenhet innan man har hittat en ny. Jag vill verkligen inte behöva flytta till Årby eller Skiftinge som en ren nödlösning för att vi inte hittat något annat. Och när vi väl hittar en lägenhet kommer allt skit med packning, flyttstädning och sånt.. Jag avskyr att flytta!

Hur mycket negativt kan en människa egentligen komma på att skriva om detta?!

Nu har jag öst ur mig lite av mina tankar och ska försöka krypa till sängs innan det dyker upp nya. Jag ska sova i min älskade säng, bredvid min älskade sambo, i vårt älskade sovrum i vår älskade lägenhet!

0 kommentarer: