lördag 1 augusti 2009

Ikea

Imorgon förmiddag ska jag till Ikea och handla lite med mamma, svärmor och svägerska. Jag vet inte vad jag vill handla egentligen, men lite smått och gott brukar man ju alltid kunna hitta när man åker dit. En ny duk till köksbordet skulle vara en bra investering känner jag.. behöver något nytt där inne. Sen skulle jag vilja ha en liten lampa i köksfönstret också.. öka på mysfaktorn lite helt enkelt. Ett gäng stearinljus brukar också få sin plats i min Ikea-kasse när jag är där.

Jag har varit väldigt instabil i mitt mående den senaste tiden. Inte mått riktigt bra en hel dag.. ångest, oro, huvudvärk... i onsdags kväll fick jag en ångestattack.. Jobbigt när den varar men väldigt skönt efteråt. Tror inte att jag hade klarat av att jobba torsdag, fredag annars. Men det är ju, som jag skrivit tidigare, mycket som händer och sker omkring mig och Danne just nu. Jag försöker att slappna av genom bad och varma vetakuddar, men det fungerar bara en liten stund. Jag hoppas att de här två lediga dagarna kommer göra mig gott så att jag mår bättre inför sista arbetsveckan. ska jobba 6 av 7 dagar så jag vill inte behöva kämpa mig igenom varje dag utan kunna njuta lite av mina sista arbetsdagar.

Jag är verkligen glad för det här jobbet. Det har inte bara räddat min sommar rent ekonomiskt utan jag har även funnit en ny vän i en arbetskamrat; Johanna! Vi har mycket gemensamma intressen och kommer jättebra överrens. Det finns fler av vikarietjejerna som jag gillar, men Johanna är nog den som jag kommer hålla kontakten med efter jobbtiden.

Nu: slappa framför TV'n.

0 kommentarer: