onsdag 19 augusti 2009

Städning

Jag har städat. I en himla fart gick det också. Disk, köksbänkar, dammsugning av kök, hall och nedervåning, skurning av trappen och dammning. Helt plötsligt kände jag att jag var tvungen att stanna upp och andas lite. Jag städade så snabbt och hetsigt att jag blivit helt. Som avsvalkning tog jag sedan en promenad med grannen till Statoil för att handla lite frukostbröd. När jag är rörig inombords klarar jag inte av att ha röra omkring mig. När jag däremot är väldigt strukturerad i psyket så kan jag lika gärna bo på en soptipp.
Imorgon ska jag städa badtummet, lilla toaletten, sovrummet och vardagsrummet på övervåningen. Ibland är det halvkul att ha många rum.

Nu sitter jag med mig själv i soffan och dricker bubbelvatten framför fotboll på TV. Manchester United ligger under med 1-0 mot Burnley. En underbar skräll om det håller i sig! Liverpool leder med 2-0 mot Stoke. Det kan ju bli en riktigt bra kväll trots allt.

0 kommentarer: