onsdag 26 augusti 2009

Jobb?

Klockan har just passerat 2 och hela staden verkar sova utanför fönstret. Tyst, mörkt och ensligt. Själv sitter jag framför TVn och tittar på Cheers. Borde sova för länge sen, har ganska mycket i agendan imorgon. Först förberedning för Trasdockans dag, sen dela ut information till alla människor som kommer dit. Vid 14-tiden måste jag smita iväg för att åka på arbetsintervju och sen är det raka vägen tillbaka för att vara med och avsluta dagen.

Efter det har jag ingen aning om vad jag ska göra. Antingen deppa över att fortfarande inte ha ett jobb att gå till eller så ska jag vara lycklig och njuta av att kunna tjäna lite pengar igen. På tal om pengar så kommer lönen från juli månad i övermorgon. Det är min fina lön, och jag blev riktigt nöjd med hur mycket jag får ut. Allt kommer dock gå till mat och räkningar, och det som blir över läggs till nästa månads utgifter.

Imorgon är det Dannes sista dag att plugga till matte-tentan på torsdag. Tentan som avgör om han kommer att komma in på sitt studieprogram eller inte. Jag är nog mer nervös än vad han är tror jag... det är ju så mycket som hänger på det här. Men jag tror att han klarar det, och Jonas också! Dom har varut så duktiga och kämpat med det här. Men torsdag blir en riktig nagelbitardag.

Nu: sömn.

1 kommentarer:

Kämpen sa...

Lycka till!!!Kram:)